Przed uczniami klasy 2a ich wychowawczyni postawiła nie lada wyzwanie… a wszystko to dlatego, że omawiane treści przyrodnicze na lekcjach wzbudziły ogromne zainteresowanie.
Tematyka naszych polskich lasów i ich mieszkańców była bardzo ciekawa, uczniowie zadawali mnóstwo pytań, chcieli wiedzieć więcej i więcej… Cóż więc pozostało wychowawczyni? Trzeba było ogłosić projekt. Dzieci losowały z koszyka karteczkę z polskim leśnym zwierzęciem, a ich zadaniem było przygotowanie projektu, zawierającego jak najwięcej informacji o swoim „bohaterze”. Efekty swojej pracy uczniowie mieli przedstawić na kartonie dużego formatu (odręcznie zapisać najważniejsze informacje oraz graficznie przedstawić zwierzę). Ostatnim etapem projektu było wystąpienie przed klasą, w trakcie którego dzieci dzieliły się najważniejszymi i najciekawszymi informacjami dot. wylosowanych zwierząt. Efekty pracy uczniów były imponujące! Najpiękniejsze jednak było to, że nawzajem się słuchali i potrafili zaciekawić tym, co przedstawiali, innych. Włożyli wiele wysiłku w realizację tego projektu, zdobywając lub doskonaląc m.in. następujące umiejętności: umiejętność bezpiecznego szukania informacji w sieci (pod kontrolą rodziców), umiejętność selekcjonowania informacji i wyciągania ich kwintesencji, ćwiczenie ładnego odręcznego pisania, sprawności grafomotorycznej, głośnego czytania, umiejętność prezentowania efektów swojej pracy w trakcie wystąpienia publicznego.
Ilość wiedzy przyrodniczej, jaką dzieci nabyły w trakcie realizacji projektu jest nie do opisania. Który drugoklasista tyle wie o lisach, myszach polnych, jeżach, zającach, łosiach, wilkach, sarnach, szopach-praczach, dzięciołach, wiewiórkach, sowach, niedźwiedziach, rysiach, borsukach, czy żubrach? Już pojawiły się pomysły na kolejne projekty – może tym razem ptaki?
więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>