Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Podsumowanie projektu "Wychować człowieka Mądrego" w roku szkolnym 2017/2018.

W minionym roku szkolnym 2017/2018 w Szkole Podstawowej ETE realizowaliśmy projekt „Wychować człowieka Mądrego”.

Jego celem było wdrożenie modelu pracy metodą tutoringu szkolnego, pozwalającego na zwiększenie u uczniów podmiotowości, samodzielności, poczucia sprawstwa i zaangażowania w własny proces edukacyjny.

W projekcie uczestniczyło 23 nauczycieli, którzy wzięli udział w kursie tutorskim. Zapewnił on uczestnikom przygotowanie do pracy w charakterze tutora na każdym etapie edukacyjnym. Zajęcia wprowadziły uczestników w metodę pracy tutorskiej, przygotowując do działania w oparciu o założenia pedagogiki dialogu. Nauczyciele uzyskali znajomość specyficznego postępowania pedagogicznego, które odzwierciedla kolejne etapy pracy tutora. Zostali wyposażeni w odpowiednie narzędzia organizacyjne i diagnostyczne. Znaczącym elementem kursu było również przygotowanie tutorów do nawiązywania relacji z rodzicami, budującej partnerskie współdziałanie obu stron. Tutorzy uczestniczyli także (w ciągu całego roku szkolnego) w superwizjach indywidualnych i grupowych.

W procesie wdrożenia tutoringu przyjęliśmy i zrealizowaliśmy następujące zasady:

  1. tutoringiem objęci zostali wszyscy uczniowie Szkoły Podstawowej;
  2. decyzja o doborze par tutorskich (uczeń – tutor) na podstawie preferencji i zainteresowań ucznia, należała do zespołu tutorów;
  3. uczniowie mieli obowiązek, a rodzice mieli możliwość, by uczestniczyć w zajęciach przewidzianych innowacją – tutorialach i spotkaniach;
  4. współpraca tutora z uczniem miała charakter poufny i funkcjonowała tylko w relacji tutor – uczeń – rodzice; odstępstwo od tej zasady było możliwe jedynie w przypadkach, gdy uczeń (podopieczny) mógł wejść w konflikt z prawem lub podjąć działania ryzykowne, zagrażające zdrowiu lub życiu;
  5. tutor, wykorzystując odpowiednie narzędzia i nawiązując współpracę z rodzicami ucznia, pomagał mu poznać własne możliwości, planować pracę i wyznaczyć osobistą ścieżkę rozwoju (nie podejmując się zadań psychologa lub psychoterapeuty).
  6. czas indywidualnej, bezpośredniej pracy nauczyciela – tutora z uczniem wynosił w uśrednieniu:

Po roku pracy w takim systemie i przeprowadzonej ewaluacji, zauważyliśmy polepszenie jakości relacji nauczycieli z uczniami, a także podniesienie kompetencji społecznych wśród uczniów. Zdecydowaliśmy także o zmianie organizacji tutoringu w naszej szkole. W roku szkolnym 2018/2019 tutoringiem rozwojowym zostały objęte klasy I i IV, a tutoringiem naukowym chętni uczniowie z klas VI-VIII.

 

Budząca się Szkoła

logo budzącej się szkoły

Ku pokrzepieniu serc

ku pokrzepieniu serc

Zasady naboru do SP ETE

plakat nabór 2022

Nadchodzące wydarzenia

Plan lekcji na rok szkolny 2022/2023 

08-09.11.22 - finał akcji "Prezent pod choinkę" - pakowanie paczek w klasach

15.11.22, godz. 17.00 - 19.00 - pierwszy Dzień Otwarty SP ETE

29.11.22 - zajęcia z matematyki mentalnej dla uczniów kl. 2-3 SP

6.12.22 - mikołajkowe wyjście uczniów klas 0-6 SP do House of Air

13-15.12.22 - konsultacje z nauczycielami w Szkołach ETE

16.12.22 - Teatr Dobrego Serca - przedstawienie świąteczne dla uczniów klas 0-6 SP

22.12.22 - klasowe wigilijki

23.12.22 - 01.01.23 - zimowa przerwa świąteczna

05.01.23 - szkolny test w ramach projektu Wielkiej Ligi Czytelników

9-13.01.23 - Dni Babci i Dziadka w klasach 0- 3 SP

10.01.23, godz. 17.00-19.00 - Spotkanie Uwielbieniowe w Szkołach ETE

16-29.01.23 - ferie zimowe

16-20.01.23 - półkolonie zimowe w SP ETE

 

 

 

 

 



 


 

Licznik odwiedzin

Dzisiaj80
Yesterday102
Week80
Miesiąc566
Wszystkie497874

Currently are 19 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało
...

Nasze projekty

logo budzącej się szkoły

ku pokrzepieniu serc

logo gazetka

WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW LOGO

 AKCJE

REK-PÓŁKLONI

 tataWete

logo-konkursowe

ikona-mini-karuzeli 

logo turniej pilki noznej 1

turniej zbijakaj

 

 tutoring

DZIM