We wtorek 29 listopada uczniowie drugiej oraz trzeciej klasy SP mieli okazję, by "rozgrzać" obydwie półkule mózgu ćwicząc i dokonując obliczeń na nietypowych liczydłach.
To ciekawe doświadczenie mogło mieć miejsce w naszej szkole dzięki wizycie Pań – trenerek Akademii Rozwoju „Julma”, które na co dzień zajmują się ARYTMETYKĄ MENTALNĄ. Czy coś wam mówi to sformułowanie? Pewnie niewiele, więc już śpieszymy z wyjaśnieniem. To nic innego, jak trening ukierunkowany na harmonijny rozwój obu półkul mózgowych za pomocą obliczeń na japońskim liczydle SOROBAN. To metoda wspomagająca logiczne myślenie, skupienie uwagi, koncentrację, myślenie analityczne, pamięć, wyobraźnię oraz szybkość podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Było ciekawie i twórczo! Bardzo dziękujemy za możliwość udziału w tych innowacyjnych zajęciach.
|
Drugoklasiści niedawno rozpoczęli swoją przygodę z „ó” niewymiennym.
Jako, że temat jest trudny, a klasa międzynarodowa, dzieci narysowały obrazki, na których pojawiły się ilustracje wyrazów do zapamiętania. Miało ich być kilka na początek, ale uczniom klasy drugiej tak spodobał się pomysł, że rysowali, rysowali, rysowali… Wokół tablicy teraz jest kolorowo, a wyrazy z trudnościami ortograficznymi same utrwalają się w głowach dzieci.
więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>
W okresie zimowym, często w różnych rozmowach, możemy usłyszeć, że kogoś boli głowa, gardło lub ma katar, ale czy wiecie, jak powiedzieć o tym... po niemiecku?
Nauka języka obcego w formie zabawnych piosenek czy wierszyków to bardzo ciekawa i skuteczna metoda dydaktyczna. Dlatego też wykorzystywana jest szeroko w naszej szkole – uczniowie śpiewają często, na różne tematy i w każdym języku. Tym razem w przyswojeniu niemieckiego słownictwa z działu dotyczącego części ciała i zdrowia – pomogła piosenka „Oje, oje, mein Kopf tut weh”. Brawo dla uczniów klasy 3a!
Nasi najmłodsi uczniowie z klasy 0 często uczą się poprzez zabawę. By nauka była efektywna nauczyciele sięgają po kreatywne metody i formy pracy.
Ostatnio dzieci, poznając angielskie nazwy zwierząt domowych, tworzyły swoje własne małe słowniki obrazkowe przedstawiające zarówno te zwierzaki, które znajdują się w naszych domach (kotki, pieski), jak i te wymarzone (konie, ptaki, żółwie). Niedawno w naszej zeróweczce pojawił się też „literkowy potwór”, który pomaga dzieciom zapamiętywać literki, układać wyrazy, sylabizować i głoskować. Codziennie trzeba go karmić odpowiednią literką – małą lub wielką. Uczniowie radzą sobie z tym zadaniem świetnie, dlatego potwór nigdy nie jest głodny! W naszej zerówce zawsze jest ciekawie i twórczo.
18 listopada klasa 3a - w ramach wygranej podczas Dnia Języków Obcych - wybrała się do sali zabaw AleGra.
Emocje związane z wyjściem towarzyszyły uczniom już kilka dni wcześniej – cały tydzień niecierpliwie oczekiwali na upragniony piątek. Nawet zimowa, a raczej zimna, aura nie ostudziła ich zapału. Po zjedzeniu śniadania w szkole i przypomnieniu wszystkich istotnych zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas wyjścia, trzecioklasiści wyruszyli w drogę i po półgodzinnym spacerze dotarli do sali zabaw. Na miejscu czekały na nich miłe panie z obsługi i ogromna przestrzeń do zabawy – było wspinanie, zjeżdżanie, skakanie, zwisanie, czołganie, oj działo się, działo! To był dzień pełen wrażeń, ale dwie godziny intensywnego ruchu w połączeniu ze spacerem i tak nie wyczerpały wszystkich pokładów energii naszych trzecioklasistów!
Całe wyjście zostało sfinansowane z nagrody uzyskanej w konkursie ogłoszonym przez Radę Rodziców.
|
|
|
|
Strona 9 z 13 |