Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

• Decrease font size
Rok szkolny 2018/2019

„Odlotowa” wycieczka klasy

8 października 2018 r. uczniowie klasy 3a udali się w niezwykłą podróż do portu lotniczego w Katowicach – Pyrzowicach.

Dzieci mogły zwiedzić wyjątkową (na co dzień niedostępną) część lotniska – Hangar Techniczny nr 2. Celem wyjazdu było zapoznanie uczniów: ze specyfiką pracy mechanika lotniczego, z zasadami funkcjonowania organizacji obsługowej oraz obsługą naziemną statków powietrznych.

Przed wejściem na lotnisko czekał na nas pracownik hangaru - Pan Piotr. Mogliśmy zapoznać się z zasadami bezpieczeństwa oraz dowiedzieć się czego nie należy wnosić na pokład samolotu i teren lotniska. Po wejściu do Hangaru nr 2 zobaczyliśmy samoloty w trakcie renowacji. Pan Piotr wprowadził nas w tajniki swojej pracy. Pokazał, jak poruszają się poszczególne części samolotu. Ogromna maszyna „pomachała” nawet do nas swoim "ogonem”. Zobaczyliśmy także, jak samolot hamuje i jak działa jego oświetlenie. Jednak najciekawszym punktem programu było zwiedzanie kabiny pilota!

Bardzo serdecznie dziękujemy firmie „LINETECH S.A.” oraz Panu Piotrowi za możliwość zwiedzenia hangaru i dostarczenie uczniom klasy 3a tylu wrażeń. Od tej pory biblijny werset "Lecz Ci, co zaufali Panu, odzyskują siły, wzbijają się na skrzydłach jak orły..." będzie jeszcze bardziej docierał do naszych serc i naszej wyobraźni :)

Leśne przygody klas 2a oraz 3a

W dniu 4 października uczniowie klas 2a i 3a razem z Panią Moniką Podżorską, Żanetą Sojką i Anną Piszczek pojechali na wycieczkę do szkółki leśnej Nadleśnictwa Rudziniec w pobliżu Rachowic.

Głównym celem wyjazdu było przybliżenie dzieciom środowiska przyrodniczego, jakim jest las, zapoznanie z roślinnością i zwierzętami tam występującymi oraz integracja zespołów klasowych.

„Pod przewodnictwem Pana Leśniczego zwiedziliśmy teren szkółki. Leśnik objaśnił  nam na czym polega pielęgnacja młodych drzewek oraz jakie trzeba im zapewnić warunki. Wiele ciekawych informacji dotyczyło też leśnych zwierząt i ptaków. Podziwialiśmy drzewa, leśną roślinność, grzyby oraz żyjące tam owady i zwierzęta. Zobaczyliśmy też jak wyglądają poroża jeleni. Na koniec przy rozpalonym ognisku upiekliśmy kiełbaski, które każdy z nas bardzo chętnie zjadł po leśnej wędrówce.

Potrzebowaliśmy takiego wyjazdu, który pozwolił choć na chwilkę oderwać się od szkolnej rzeczywistości. Był to nie tylko czas przygód, poznawania się, ale również czas świetnej zabawy z dużą dawką uśmiechu, radości i humoru. Trochę zmęczeni, ale przede wszystkim z uśmiechem na ustach wróciliśmy do naszej szkoły.

IMG 20181004 111843

10-lecie Szkoły Podstawowej ETE

10leciesp

Więcej zdjęć <<tutaj>>

Nauczyciel na medal

Serdecznie gratulujemy naszej koleżance - mgr Monice Podżorskiej otrzymania wyjątkowej nominacji! Pani Monika jest z nami już 10 lat - pracuje w Szkole Podstawowej ETE od samego początku jej istnienia.

Dziękujemy i gratulujemy!

Nominacja

Europejski Dzień Języków

26 września to Europejski Dzień Języków Obcych. W naszych szkołach nie zapomnieliśmy o nim.

Wszystkie klasy SP udekorowały swoje drzwi flagami wylosowanych krajów europejskich. Umieściły tam również powitanie w danym języku. Wyzwaniem tego dnia było zapamiętanie i przyporządkowanie krajom ich flag i zwrotów "dzień dobry". Wszystkie klasy poradziły sobie z tym znakomicie. Konkurs wygrały  klasa 1a i 2b, które rozwiązały zadania bezbłędnie i zostały słodko nagrodzone :)  Wśród starszych najlepsi okazali się uczniowie klas 5a, 5b i 6a. Gratulujemy!

Rozpoznawaliśmy również europejskie języki, oglądając ciekawe reklamy, filmiki i piosenki.  W tej zabawie uczniowie także spisali się na medal!

DJSP

Integracji czas ...

Klasa 6a w niezwykle miły sposób mogła wejść w rok szkolny.

Z początkiem września nowy zespół uczniowski wybrał się pod opieką wychowawczyni i p. pedagog  na wycieczkę integracyjną do Wisły. Dwudniowy pobyt w przytulnej Willi Księżówce minął nam szybko. Były i wspólne zabawy, i czas na spacer w uroczych górskich klimatach, i świętowanie urodzin jednej z uczennic. Miłym akcentem były  również wieczorne ognisko z kiełbaskami i śpiewami oraz podróż pociągiem.

W podsumowaniu klasowym cały wyjazd był udany. Uczestnicy dostrzegli wiele plusów spędzonego wspólnie czasu. Jak napisał w swojej relacji jeden z uczniów: "Wycieczka do Wisły była ciekawym przeżyciem i możliwością zintegrowania się z nowymi koleżankami i kolegami z naszej klasy".

Rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

3 września rozpoczynamy nowy rok szkolny.

• Godz.8.30 klasy 7-8 SP, G i LO.
  • Godz.9.30 klasy 0-3 SP.
  • Godz.10.30 klasy 4-6 SP.

julianszkola

Licznik odwiedzin

Dzisiaj39
Wszystkie230060

Currently are 14 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało